Habertürk
Gazetesi'nin en arka sayfasında basın ilanı vardı.
Gelenekselleşmiş bir indirim kapmaynası hakkında bilgi veren
Gülaylar'a ait bir ilandı bu. İlanda yapılan indirim günlerinin
gelenekselleştiği(!) (sadece 2 yıldır düzenlenen bir
organizasyon için fazla iddialı değil mi?) ve çeşitli ürünlerde
%70'e varan indirimler yapıldığı belirtilmekteydi.
İlanda yer alan ve
muhtemelen bir önceki kampanyaya ait fotoğrafta, sıraya girmiş
müşteriler görünüyordu, 15 kişi vardı sanırım. Fotoğraf
incelendiğinde yaş ortalamasının minimum 50 olduğu
gözlemleniyordu (sanırım 30lu yaşlarda olabileceğini düşündüğüm
sadece 1 kişi vardı fotoğrafta).
Sonra yapılan
indirim kampanyasının hedef kitlesini düşündüm. Basın
ilanında iki çiftin sözlerine yer verilmişti, biri fotoğrafı
tanımlayan 50li yaşlardaki çift, diğeri ise 30lu yaşların
başındaki çift. Kampanya ile ilgili markaya ait sosyal medya
hesaplarının adresleri de verilmişti ilanın altında.
Sanki “ilanın
hedefi 50li yaşlar; ama yeni evlenenen/evlenecek olan gençlere de
dokunmayı ihmal etmeyelim” düşüncesiyle yapılmış gibi
hissettim.
İşin bilgi kısmına
fazla yüklenildiğini düşünüyorum. Sayfanın yarısından çoğu
metin içeriyor ve ana fikre yönelik olsa da tüketicinin mesaj
yağmuruna tutulduğunu düşünüyorum. Kampanyanın sadece basın
kanalındaki bir ilanla mı, yoksa sosyal medya ayağında da
desteklenip desteklenmediğini merak ettim. Gündemdeki popüler çoğu
blogu düzenli takip etmeye çalışıyorum, eğer gözümden
kaçmadıysa herhangi bir yazıya konu olmadı veya başka amaçla
pırlanta anahtar kelimeli
google aramalarımda da kampanyaya yönelik herhangi bir site
haberine rastlamadım, belki de bu hedeflenmemekteydi, yani sadece
basın ayağında duyurumu yapılmak istenmekteydi.
Eğer kampanyanın
sonuçları açıklanırsa ve haber olmayı başarırsa başka bir
yazıda o kısma da değinmek isterim. Kişisel düşüncem,
kampanyanın 5 gün sürecek kısa soluklu ve sadece satış amaçlı
oluşu nedeniyle pazarlama kanallarının fazla çeşitlendirilmediği
yönünde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder