3 Şubat 2013 Pazar

Gülaylar Altın İndirim Kampanyası


Habertürk Gazetesi'nin en arka sayfasında basın ilanı vardı. Gelenekselleşmiş bir indirim kapmaynası hakkında bilgi veren Gülaylar'a ait bir ilandı bu. İlanda yapılan indirim günlerinin gelenekselleştiği(!) (sadece 2 yıldır düzenlenen bir organizasyon için fazla iddialı değil mi?) ve çeşitli ürünlerde %70'e varan indirimler yapıldığı belirtilmekteydi.

İlanda yer alan ve muhtemelen bir önceki kampanyaya ait fotoğrafta, sıraya girmiş müşteriler görünüyordu, 15 kişi vardı sanırım. Fotoğraf incelendiğinde yaş ortalamasının minimum 50 olduğu gözlemleniyordu (sanırım 30lu yaşlarda olabileceğini düşündüğüm sadece 1 kişi vardı fotoğrafta).

Sonra yapılan indirim kampanyasının hedef kitlesini düşündüm. Basın ilanında iki çiftin sözlerine yer verilmişti, biri fotoğrafı tanımlayan 50li yaşlardaki çift, diğeri ise 30lu yaşların başındaki çift. Kampanya ile ilgili markaya ait sosyal medya hesaplarının adresleri de verilmişti ilanın altında.
Sanki “ilanın hedefi 50li yaşlar; ama yeni evlenenen/evlenecek olan gençlere de dokunmayı ihmal etmeyelim” düşüncesiyle yapılmış gibi hissettim.





İşin bilgi kısmına fazla yüklenildiğini düşünüyorum. Sayfanın yarısından çoğu metin içeriyor ve ana fikre yönelik olsa da tüketicinin mesaj yağmuruna tutulduğunu düşünüyorum. Kampanyanın sadece basın kanalındaki bir ilanla mı, yoksa sosyal medya ayağında da desteklenip desteklenmediğini merak ettim. Gündemdeki popüler çoğu blogu düzenli takip etmeye çalışıyorum, eğer gözümden kaçmadıysa herhangi bir yazıya konu olmadı veya başka amaçla pırlanta anahtar kelimeli google aramalarımda da kampanyaya yönelik herhangi bir site haberine rastlamadım, belki de bu hedeflenmemekteydi, yani sadece basın ayağında duyurumu yapılmak istenmekteydi.

Eğer kampanyanın sonuçları açıklanırsa ve haber olmayı başarırsa başka bir yazıda o kısma da değinmek isterim. Kişisel düşüncem, kampanyanın 5 gün sürecek kısa soluklu ve sadece satış amaçlı oluşu nedeniyle pazarlama kanallarının fazla çeşitlendirilmediği yönünde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder