18 Şubat 2013 Pazartesi

Satış Danışmanı Adayı İle Bir İş Görüşmesi

Bir bayan satış danışmanı adayı, mağazamızda halihazırda çalışan bir arkadaşımız referansıyla mağazamıza gelerek iş başvurusu yapmak istediğini söyler (bu başvurunun standart işleyiş şekli; aday iş başvurusunda bulunmak istediğini söyler, mağaza yöneticilerimiz adaylardan  "en az lise mezunu" olduklarının ve "full time çalışma" şeklinin teyidini aldıktan sonra [aksi halde iş başvuru formu dolurtulmadan adaya baştan olumsuz yanıt verilir] başvuru formu doldurtularak, İK departmanına fakslanır).

Bayan adayımız üniversite öğrencisi olduğunu söyledikten sonra kendisine part time çalışma şeklimiz olmadığını hatırlatmam üzerine, yazın 3 ay çalışmasında sorun olmayacağını, okulu başlayınca da (derslere katılım zorunlu olmadığından) full time çalışmaya devam edeceğini belirtti, çok istekli olduğundan bunu daha önce de bu şekilde belirtip işe giren adayların hiçbirisinin iki aydan fazla ömrü olmadığını söylesem de kendisi için böyle olmayacağına dair beni ikna etmek istedi.

Nedense adayımızın sonunun da farklı olmayacağını tahmin ediyordum; ama denemeden ispatlayamayacağım bir durum olduğundan ve bu konuda adayı kişisel öngmrümle reddetmenin inisiyatifinin ben de değil, İK'da olması sebebiyle başvuruyu alıp İK'ya yollamam gerekiyordu, muhtemelen onlar da reddedecekti; ama nizami olanı benim başvuruyu göndermemdi.

Nitekim ben de, (kişisel tavır alıp başvuruyu adaya doldurtup o gidince de yırtıp çöpe atma fikri aklımdan geçmedi desem yalan olsa da) başvuru formunu doldurttum, bir yandan da sohbet ediyorduk. Formu henüz doldurmuştu ki, biraz daha kişiselleştirdiğimiz sohbetimizde gelecek ay izne çıkma planımdan bahsedip kendisine tatil yapmayı düşünüp düşünmediğini sordum.


BÜYÜK HATA!

Sohbetin olağan akışında biran düşünmeden "Evet planım var, 1,5 ay sonra üniversiteden arkadaşlarımla 15 gün Antalya'ya gideceğiz" dedi! İşte büyük hata buydu! Çünkü kendisinin belirttiği tarihte bizimle çalışıyor olması gerekiyordu, en az 6 ayı dolmadan yıllık izne hak kazanamayacağını söylemiştim.

Ama tabi onun kafasındaki plan; bir işe girip 1 ay çalışır, tatil parasını çıkardıktan sonra da tatile giderim şeklindeydi. Yani es kaza onu işe alsak, belki de kadromuz dolduğundan gerçekten uzun müddet çalışabileceğimiz başka bir adaya olumlu yanıt veremiyor olacaktık.

Tabi bu cevaptan sonra söylememesi gereken bir durumdan bahsettiğini farkedip bana çaktırmamaya çalıştı, ben de konuyu anlamamış gibi yapıp sohbeti başka alana kaydırıp 2-3 dakika daha konuştuktan sonra formunu göndereceğimi belirterek yanından ayrıldım ve tabiki formu göndermedim.

Kısaca bahsettiğim ve bizzat yaşadığım bu iş görüşmesi örneğini, ilk yazımın da devamı bağlamında bir sonraki yazımda değerlendireceğim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder